18 Mar 2013

Bitti (İclal Aydın)

Bitmez sanıyordum ama bitti. 
Bu kadar acıtacağını sanmıyordum bu evden ayrılmanın beni. 
Nedense ayrılıklarda insan hep iyi ve güzel şeyleri anımsıyor. 
Şu küpleri İzmir yolundan almıştık… 
Halıdaki yeşil mum lekesinin sorumlusu sendin. 
Söndürmeyi unutup uyumuştuk. 
Sabah kalktığımda halıda yeşil, koca bir mum lekesi vardı…
Kapıdan sana bakışımı hatırlıyor musun? 
Sorumlusu ben değildim ya, 
Oh, istediğim gibi bakabilirdim sana. 
Beraberliğimiz boyunca ne çok hırpaladın beni. 
Neyse, oldu bitti artık.
Biliyor musun, 
Artık beni üzemeyeceksin… 
Bunu düşündükçe rahatlıyorum. 
Çalışma odanda istediğin kadar vakit geçir. 
Dolapların senin işte ferah ferah… 
Ne aptallık, seni zorla çiçek almaya götürmüştüm. 
Balkona çiçek dikersek sanki evin içinde de çiçek açacaktık. 
Küçük güveç kaplar almıştım. 
Nane likörlü balık yapmıştım.
Off! 
Nereden geldi aklıma bunlar?.. 
Neyse... 
Aslında acaba neden öldürmedim diye düşündüğüm çok an var, 
Ama hayret, geçip gitti hepsi…
Şu anda ağlıyorum, 
Ağlıyorum ama kendime sinir olduğumdan ağlıyorum. 
Bana bütün bunları yapmana izin verdiğim için ağlıyorum.
Gitmeden, içimde ne varsa dökeceğim hepsini. 
Artık rahatladım. 
Artık bir başkasını seversin diye korkmayacağım. 
Artık eve geç kalmaktan, yemeği beğenmeyeceğinden, evde bir şeyine zarar vermekten, uyumaktan, banyoda muslukları açık bırakmaktan korkmayacağım.
Gitmeden senin bütün fincanlarını ve mavi bardaklarını kırmak var ama…
Niye bu kadar acıyor kalbim? 
Niye bu kadar zavallı hissediyorum kendimi? 
Nasıl yaptın bana bunu? 
Nasıl yaptırdım kendime bunu?
Bitmez sanıyordum, bitti... 
Oysa güzel başlamıştık. 
Bundan sonrası daha güzel olacak, biliyorum. 
İlk birkaç hafta kanar kalbim. 
Sonra yavaş yavaş geçer…
Ahhh ah! 
Sana bu mektubu neden yazıyorum?
1. Şu anda yeni bir sevgilin olduğunu biliyorum. Ve bu beni kavuruyor.
2. Evet, şu anda yeni bir sevgilin olduğunu ve muhtemelen bu ayrılığın sıkıntısını onunla dağıtmaya çalıştığını biliyorum. Bu yüzden senden nefret ediyorum.
3. Birlikte geçirdiğimiz güzel birkaç haftanın anısını aylar süren bir işkence ile kalbimden sökme çabanı takdirle karşılıyor, bu yöntemlerin ve zekanla benden daha iyi bir boşanma avukatı olacağını söylemek istiyorum.
4. Aslında hayvanın tekisin.
5. Egoistsin, cimrisin, dengesizin birisin. Ama bunlar sen birini sevmeye başladığı zaman, nasıl oluyor bilmiyorum, kayboluyorlar…
6. Seni çok sevmiştim…
7. Yeni sevgilinin de kim olduğunu biliyorum…
8. Edith Piaf CD’si benimdi. Nilüfer kasetleri de… Hiçbir önemi yok, ama eşyalarımı topladığım dün gece salonda uyurken uyandım ve ne gördüm? Kutularımı kontrol ediyordun. Senden bir şey aldım mı diye… Vay be…
9. Belki de sen iyi bir derssin bana. Senden sonra sevebileceğim biri mutlaka olacaktır. Kötüler kötüsü şablonun bundan böyle iyileri daha çabuk bulmama yardımcı olacak…
10. Bu ayrılığa öyle güzel hazırladım ki kendini… Öyle geri dönüşsüz, öyle derindi ki attığın kesikler… Bana yaşattığın her şeye teşekkür ederim… İyi ve kötülere… Ama yine de… Bitirmeden bilmeni istediğim birkaç şey var…
Biz seninle…
Kocaman bir bahçe gibiydik. 
Büyük bir göl.
Püfür püfür bir bulut..
Her aşkın ilk günü böyle midir?
İki kişi bir bütün olunca kaplar mı her yanı?
İşte böyle sevgili…
Biz artık seninle haritada iki küçük su lekesi…
Hiç bir nehir kavuşturamaz bizi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarda argo ve benzeri kelimeler kullanmamaya dikkat ediniz.
Türkçenin imla kurallarına uymaya özen gösteriniz.
+18 içerikli yorumlar yapmayı aklınızdan geçirmeyiniz.
Facebook ve Twitter Türkçesiyle yazılmış; k ve v harfleri yerine q,w,x harfleri kullanılan yorumlar okunmadan silinecektir.