6 Haz 2014

Zamanın Dışına Atan Şarkılar...

  Bazı şarkılar vardır ya hani gözünüzü kapattığınızda sizi 'zaman' denilen mekanın dışına atar. Şöyle bir şehir turu attırır ardından bulunduğunuz noktaya bırakıverir. Radyoda denk geldiğinde daha ilk notasından anlarsınız. Hele de ailenizle uzun yoldaysanız arka koltuktan yalvarırcasına bağırırsınız. 'Ayyyyy yaaaa lütfen dursun dursun! Değiştirmeeeee!' Arabayı kullanan babanız ise kıyamaz size, eziyet gelse de ona, gül hatırınız için durur o şarkı...

  İşte beni de zamanın dışına atan üç şarkı var ve hafta sonu üçü de ard arda çaldı radyoda... Arabadaydık ve annemlere yalvarışım idamlık bir katilin kurtulma çabalarından bile beterdi. 'Allah rızası için! Lütfen dursun! Değiştirmeeeeeeeee!' Sesini açmak için radyoya doğru uzanan babamın parmağı, benim ufak çapta kalp krizi geçirmeme neden oldu. 'Babaaaaa! N'olur değiştirme n'olur benim başım gözüm üstüne yalvarırım değiştirme!' İlk defa benim sevdiğim şarkılardan dinliyorlardı. Dolayısıyla bu yalvarışımı bir daha bulamayacakları için uğraştıkça uğraşıyorlardı benimle...

  Şu an telefonumun ana ekranında o sanatçının fotoğrafı var ve onu göreceğim diye saate bakmaya bile kıyamıyorum... K-pop (Güney Kore Pop) hayranı bir arkadaşıma bunu ilk gösterdiğimde tepkisi aynen şuydu 'Artık sende 'Oppaaaa!' diye ararsın telefonunu...' (Beni kendisi gibi zannediyor.) Ah ben size onu anlatmadım dimi? Benim bir Güney Kore hastası bir arkadaşım var... İşi gücü yok çekikler de çekikler... Korece öğrenmeye falan çalışıyor. Bir miktar öğrendi ancak onun yüzünden bende öğrendim... Mesela artık günlük hayatta 'Aman Allah'ım!' diyemiyorum. Neden? Çünkü benim bu 'süper zeki' arkadaşım başımda 'Omo! Omo!' diye diye beni de kendisine benzetti. Artık şaşırma nidamız 5 arkadaş olarak 'Omo!'. En asosyalimizden en sosyalimize kadar kendimizce bir dil geliştirdik. Sinirlenince 'Köbut','Zeger' gibi kelimeler kullanıyorken, şaşırdığımız da 'Omo!' diyor,canımız sıkıldıkça oraya buraya 'tag' atıyoruz. Zannediyorum yakında Türkçe'yi unutup 'Sinsi' dili konuşmaya başlayacağız...

  Peki neden 'Sinsi' dili? Biz sınıfla pek içli dışlı olmayan bir grubuz çünkü sınıftakiler bize göre oturmasını,kalkmasını,konuşmasını kısaca ölçüsünü bilmeyen tipler... Tabii bu yaşta (!) onların bunları bilmesini bekleyemeyiz... Sonuçta daha 22 yaşındalar... Bizde kurtuluşu pek konuşmayarak, pas vermeyerek, bir şey paylaşmayarak, sen sağ ben selamet yoluyla bulduk... İşte bu yüzden bize 'Sinsiler' diyorlar. Bana sorarsanız ben halimden mutluyum. Sonuçta ekmeğimi aşımı onlar vermiyorlar. E kan bağı deseniz o da yok... Dolayısıyla onların arasına girmek için nedenim de yok. Zaten gereksiz insanlar topluluğu hepsi... Pek sevilesi tiplerde değiller... Rahatım yani onlarla pek konuşmadığım için... Neyse konumuza dönüyorum... Unuttum sanırım... Bir saniye yukarıya bakmam gerek...

  Ah hatırlardım şarkılar demiştim... İnsanın hayatında bazı şarkılar, diğer şarkılara göre daha bir özeldir. Örneğin ilk beyaz arabanızda ki radyoyu açtığınızda çıkan 'Kar beyazdır' şarkısı, daha sonraki dinleyişlerinizde size o arabayı hatırlatacaktır. Veya ilk defa yakamoz gördüğünüzde arkada hafifçe çalan gitar sesi, size diğer gitar ezgilerini duyuşunuzda o yakamozları ve o denizden gelen yosun kokusunu anımsatacaktır. Haydi şimdi hafif bir müzik açın ve gevşeyin... Tatilde olduğunuzu hayal edin... Zira yaz tatiline az kaldı. Nereden mi biliyorum? Haftaya cuma (13 Haziran) okullar kapanıyor. Ve ben haftaya cumartesi (14 Haziran) ikinci üniversite sınavıma gireceğim. Allah rızası için bana dua da edin lütfen! Ne demişler: Yer gök duayla! Kendinize iyi bakıp, sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarda argo ve benzeri kelimeler kullanmamaya dikkat ediniz.
Türkçenin imla kurallarına uymaya özen gösteriniz.
+18 içerikli yorumlar yapmayı aklınızdan geçirmeyiniz.
Facebook ve Twitter Türkçesiyle yazılmış; k ve v harfleri yerine q,w,x harfleri kullanılan yorumlar okunmadan silinecektir.