8 Ara 2013

Eyvah Anneannem !..

  'Yükselen ben değilim,
   Bak alçalan duvarlar...'

 Şuan tam da bu kalbimdeki... Kalbim, vicdanımla bedenim arasında sıkışmış, isyan ediyor. 'Açılın!' diye çığlıklar atıyor ama nafile... Beynimin sağ lobu 'Bir şeyleri at yere,kır,dök,paramparça olsun herşey' diyor. Sol tarafı 'Gecenin bu saatinde olmaz ayıp komşulara' diyor. Islak saçlarım bir yandan bu kış gecesinde vücut ısımı düşürürken, kalbim hızla çarparak ateş bastırıyor. Nefes alış-verişim,öfkemle doğru orantılı olarak artıyor... Öfke sebebimse tek kelime: ANNEANNEM! Yani annemin,teyzelerimin ve dayımın annesi, babamın, eniştelerimin ve yengemin kaynanası olan kadın... ANNEANNEM...

  Efendim taktı 2 gündür beni kafaya...
 Neden okula gidiyormuşum? Evde otursaymışım... Namuslu genç kızlar evde otururmuş... Amma uzun hamam (banyo) yapıyormuşum. Mübarek tuvalette mi uyuyor muşum? Kışın bu ayazında dershanede ne işim varmış? Azıcık evde otursaymışım da anneme yardım etseymişim. Hem dikiş-nakış öğrenir iki şey diker de işe yararmışım. Amma dağınıkmışım. Ne çok dersim varmış. İki dakika da onun yanında otursaymışım. Ne varmış... Ne çok yemek yiyormuşum. Eğer ince belli olmak istiyorsam yemek az yiyecekmişim. Be kadın gelmişin 90 yaşına... Yattığın yatak ve tuvaletten başka gidebildiğin yer yok senin ne zorun var benimle? Sana ne benden? Ama yook karışmazsa çatlar maazallah!

  3-4 gündür evimizde tadilat var. Kombi borumuz patladı. Tabii acil ustalar çağırıldı. Sonuç bacamız çökmek üzereymiş. Mecbur yıkılacak... Kombi mombi değişecek,borular gidecek falan fişman fişmekan... Annem de 'Madem öyle yıkalım mutfağı her şeyi yeni baştan yaptıralım' dedi. Tamam eyvallah da bizim mutfak,balkon ve antre birleşik!.. Buyur... Oralarda değişecek mecbur... Bütün mutfak salona,antre de benim odama taşındı mecburen... Bir görseniz odamı, ayakkabı dükkanı mübarek! Annemin ayakkabılarından bir kaçını satsam ruhu duymaz o kadar çok... Gardırobuma ulaşımım kesildi. Hiç bir kıyafetim yıkanamıyor çünkü asacak yer yok... Çalışma masam ve kitaplığıma da ulaşımım kesilmiş durumda... Bir yatağım var sağlam, sıkıysa onu da alsınlar isyan ederim valla... Taş bırakmam taş üstünde! Kutsaldır benim yatağım!...

  Şimdi ben edeyim? Anneannem bir yandan odam bir yandan basıyorlar. Ve ben daha isyan etmedim!.. Ama yakındır ampulü çevireceğim gün... Yakın valla yakın billa yakın...
Fesupanallah! Yine bağırıyor benim ki... Buyrun hengameye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarda argo ve benzeri kelimeler kullanmamaya dikkat ediniz.
Türkçenin imla kurallarına uymaya özen gösteriniz.
+18 içerikli yorumlar yapmayı aklınızdan geçirmeyiniz.
Facebook ve Twitter Türkçesiyle yazılmış; k ve v harfleri yerine q,w,x harfleri kullanılan yorumlar okunmadan silinecektir.