25 Şub 2013

Türkçe(miz)

Pekala, herkes biliyor ki Türkçe'miz kirletilmekte... Buna gerek toplumdaki bazı özenti insanların, gerekse belli başlı işletmelerin umursamazlığı neden oluyor. Özenti derken bu lafa herkes alınmasın. Konuşma dilimize geçmişten yerleşmiş olan kelimeler var, bu doğru ;fakat daha sonrada gelişen teknolojiyle birlikte gelenlere ne demeli? "Ok, Yes, For, Baby, PP (Bu profil fotoğrafı demekmiş. Ben de geçenlerde öğrendim. Oysa bu harflerin açılımı Profile Photo...)" Anladım, İngilizcen var (muhtemelen bazılarının İngilizcesi bu kelimelerle sınırlı); fakat neden bunu günlük hayatına yansıtma gerekliliği duyuyorsun?

 Ben de bir gencim. Aslında bakarsanız daha 16 yaşındayım; fakat Türkçe ile İngilizceyi ayırt ediyorum. İngilizceyi, öz dilim olarak saymıyorum. Bunu yapanın sadece ben olduğumu da savunmuyorum. Biliyorum ki bir genç olarak, Türkçenin giderek yok olduğunun farkında olanlar bir kaç kişiden ibaret değil.

 Bizlerin geleceğini büyükler düşünüyor. Onlar bizim için bu denli savaş verirlerken bizlerin, onların mirası olanları satmamız ve göz göre göre yabancılaştırmamız biraz garip değil mi? Bunu yapamayız.

 Peki ne yapmalıyız? Bence işe "q" yerine "k ve g", "w" yerine "v" harflerini getirmekle başlayabiliriz. Bunu kullananları uyarabiliriz. Uyarma derken, öyle açık bir şekilde küfür ederek değil, bilinçlendirerek yapabiliriz. Çünkü eğer ortada bir bir yanlış varsa, bunun arkasında cahillik vardır. İnsan doğruyu bile bile yanlış yapmaz. Bunların dışında, işletme kuracak olanlar, kulağa daha hoş geliyor diye yabancı bir kelime kullanmak yerine farklı bir anlama gelse de kulağa hoş gelen bir Türkçe kelime kullanabilirsiniz. Bu konuda ilerleme görüldükçe, bu işi daha da büyütmeye kararlıyım açıkçası... Dilimi kirletmeye başlatan teknolojiyi, temizlemede de bir araç olarak kullanacağım :)

 Kısa ve öz olarak benden bir slogan (slogan da Fransızca kökenli bir kelime. Türkçesini aradım; fakat TDK'da bile bulamadım. Sanırım Türkçesi olarak bu kabul ediliyor) isterseniz size ne derim biliyor musunuz?
"Dil, kültürdür. Kültür, bir milletin özüdür. Özünü kaybetme, kaybettirme."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarda argo ve benzeri kelimeler kullanmamaya dikkat ediniz.
Türkçenin imla kurallarına uymaya özen gösteriniz.
+18 içerikli yorumlar yapmayı aklınızdan geçirmeyiniz.
Facebook ve Twitter Türkçesiyle yazılmış; k ve v harfleri yerine q,w,x harfleri kullanılan yorumlar okunmadan silinecektir.